LEAN ZORG KAIZEN

LEAN ZORG KAIZEN


Uw succes als zorgprofessional is onder andere gerelateerd aan uw vermogen om een probleem helder te analyseren en gestructureerd op te lossen. Tijdens deze training leert u methoden en technieken via de “Kaizen” aanpak om succesvol probleemoplossend te denken en te handelen.

INHOUD


Kaizen is het japanse woord voor "Veranderen naar Beter". 
Deze stappen via de Kaizen aanpak zijn als volgt:

  • Identificeer het probleem
  • Begrijpen van de huidige situatie / toestand
  • Ontwikkel het doel - de doelstelling
  • Uitvoeren oorzaak-gevolg analyse
  • Brainstorm / bepalen tegenmaatregelen
  • Maak een implementatieplan voor de tegenmaatregelen
  • Controleer de resultaten - bevestigen het effect
  • Updaten standaardwerk

Wij leren hoe u problemen binnen uw eigen werkprocessen via de Kaizen aanpak gebruikt kan worden en welke ondersteunende tools en methodieken daarvoor geschikt zijn.

RESULTATEN


  • U boekt tijdswinst en komt tot sterkere oplossingen.
  • U pakt problemen en uitdagingen voortaan via een goede methode en structuur aan.
  • U blust geen branden, maar behandelt de problemen definitief.
  • U stelt de juiste vragen, reikt verschillende antwoorden aan en detecteert opportuniteiten.
  • U krijgt inzicht in het groepsproces rond het zoeken naar oplossingen en stuurt uw medewerkers/collega's naar een creatieve aanpak.

DUUR & AANVRAAG


Deze training duurt 1 dag


Deze training wordt "in-company" aangeboden. Mocht u hiervoor interesse hebben neem dan a.u.b. contact met ons op voor de mogelijkheden hiervoor.

AANVRAAG

Bent u geïnteresseerd in onze diensten? Wij helpen u!

Wij willen precies weten waar u behoefte aan hebt, zodat wij u de optimale oplossing kunnen bieden. Laat ons weten wat u wilt en wij zullen ons uiterste best doen om u van dienst te zijn. 
CONTACT
Share by: